Archiwum 16 października 2013


paź 16 2013 Relacje w biznesie
Komentarze: 0

Prowadzenie własnej działalności nie jest prostą sprawą. Bardzo wymagający jest dzisiejszy rynek każdej gałęzi gospodarki. Właściwe podejście do biznesu, wyznaczanie nowych celów, reakcja na zmieniające się otoczenie, tj.

wymagania klienta zmiana technologii produkcyjnej wdrażanie nowoczesnego oprogramowania informatycznego
wspomaganie procesów odpowiednimi narzędziami właściwe relacje z klientem

To jeden z najważniejszych czynników w działalności przedsiębiorstwa. Nie jest powiedziane, że każdy kto będzie się do tych zasad stosował i rzetelnie je wypełniał ma murowany sukces. Ważne też są relacje międzyludzkie. Bez nich ciężko byłoby rozwinąć przedsiębiorstwo i uplasować na wysokiej pozycji. O ile w przypadku prowadzenia biznesów w jednym kraju jest proste i nie ma pułapek kulturowych, podejścia do pewnych spraw i komunikacyjnych, to w przypadku rozmów z przedstawicielami zagranicznymi takowe już zdecydowanie występują.

Wiedza na temat kraju, regionu, języka z którym prowadzi się interesy jest bardzo ważna. Aby owocne były rozmowy bardzo ważne jest poznanie od podszewki kontrahenta i jego region. Relacje między ludzkie są podstawą wielomilionowych kontraktów.