Archiwum 11 kwietnia 2014


kwi 11 2014 Wsparcie klienta
Komentarze: 0

Dominacja rozwiązań biznesowych na rynku przedsiębiorstw jest niepodważalna. Ilość dostawców programów biznesowych jest tak duża, że przedsiębiorcy mają duży ból głowy podczas wyboru właściwego systemu. Oferowane produkty zazwyczaj mają bardzo podobną specyfikację. Funkcjonalnością systemy ERP nie różnią się znacznie, można powiedzieć, że wszystkie systemy są na podobnym poziomie.


Dlatego jak przekonać klienta, że powinien wybrać właśnie nasz produkt? Można oczywiście obniżyć cenę, co jednak wszyscy robią, można zaoferować krótszy czas wdrożenia, co nie zawsze się sprawdza, bo jeśli firma posiada skomplikowane procesy wytwarzania, to skracanie czasu wdrożenia nie jest dobrym pomysłem - może okazać się nieudaną implementacją systemu. Można jednak wyprzedzić konkurencje i zaoferować dobre warunki umowy serwisowej.


Co to znaczy? Nic innego jak właściwe wsparcie klienta w użytkowaniu oprogramowania. Umowy serwisowe są również kosztowne, ale firmy decydują się na nie, bo to się opłaca. Dostawca oprogramowania negocjując warunki umowy serwisowej powinna to dobrze przemyśleć. Firma, która ma wykupioną umowę serwisową i wsparcie klienta może każdego dnia (co oczywiście się nie zdarza) potrzebować pomocy pracownika firmy dostarczającej soft. W takim przypadku zasoby ludzkie producenta musiałyby być bardzo duże.